De que dados você está falando?

Readers have already seen examples of the sorts of data that are or may become open – and they will see more examples below. However, it will be useful to quickly outline what sorts of data are, or could be, open — and, equally importantly, won’t be open.

The key point to make is that when opening up data the focus is on non-personal data, that is, data which does not contain information about specific individuals.

Similarly, for some kinds of government data, national security restrictions may apply.

Os leitores já viram exemplos dos tipos de dados que são ou podem tornar-se abertos - e eles irão ver mais exemplos abaixo. Entretanto, será útil destacar rapidamente que tipos de dados são, ou podem ser, abertos - e, igualmente importante, os que não serão abertos.

O ponto chave a lembrar é que, quando for abrir os dados, o foco deve ser nos dados não pessoais, que são os dados que não contém informação sobre indivíduos específicos.

Da mesma forma, para alguns tipos de dados governamentais, restrições de segurança nacional podem ser aplicadas.

« Anterior: O Que é Aberto? | Próximo: Como Abrir os Dados? »

Fonte: What Data are You Talking About?

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution 3.0 License